.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در نشست انتخاب هيأت رئيسه خبرگان چه گذشت؟

در حالي كه با گذشت يك هفته از نشست اخير مجلس خبرگان، فقدان اطلاع‌رساني درباره اين نشست حساس، زمينه‌ساز انتشار گزارش‌هاي جهت‌دار براي قطب‌بندي كردن مرجع انتخاب‌كننده رهبري شده، «بازتاب» گزارشي را در اين زمينه منتشر مي‌كند.

بنا بر اين گزارش، در جلسه روز سه‌شنبه گذشته، حجت‌الاسلام و المسلمين معلمي، امام جمعه قائم‌شهر و نماينده مازندران در مجلس خبرگان به عنوان نخستين ناطق پيش از دستور سخن گفت و اظهار داشت: رئيس مجلس خبرگان بايد وزانت علمي داشته باشد.

پس از وي، آيت‌الله مؤمن، فقيه برجسته شوراي نگهبان و نماينده مردم قم در مجلس خبرگان، در سخناني با تجليل از شخصيت آيت‌الله مشكيني و ساده‌زيستي وي، به حمايت از آيت‌الله جنتي پرداخت.

آيت‌الله مؤمن با تأكيد بر اين‌كه براي ديگران احترام قايل است، بر فقاهت آيت‌الله جنتي شهادت داد و حضور چندين ساله وي به عنوان فقيه شوراي نگهبان را از جمله دلايل آشنايي كامل آيت‌الله جنتي با مسائل فقهي دانست.

در اين جلسه، تنها سخنراني تند مربوط به حجت‌الاسلام‌والمسلمين عليرضا اسلاميان، نماينده چهارمحال و بختياري، از جوان‌ترين اعضاي جامعه مدرسين بود كه عمده ايراد وي به آيت‌الله هاشمي رفسنجاني نيز موضوع برابر دانستن ديه زن و مرد بود كه با پاسخ فقهي هاشمي روبه‌رو شد.

همچنين آيت‌الله علي‌‌اصغر معصومي، نماينده خراسان رضوي در خبرگان و از شاگردان آيت‌الله بروجردي و امام خميني، در سخناني با اشاره به جايگاه چهره‌هاي باسابقه انقلاب، تلويحا به دفاع از هاشمي رفسنجاني پرداخت.

اين گزارش مي‌افزايد: در ادامه اين جلسه، نامزدي آيت‌الله احمد جنتي اعلام شد و آيت‌الله نورمفيدي، امام جمعه گرگان و داماد آيت‌الله فاضل لنكراني، خواستار نامزدي هاشمي رفسنجاني شد و سپس حجت‌الاسلام و المسلمين سيداحمد خاتمي اظهار كرد: آقاي نورمفيدي، آقاي هاشمي را براي رياست پيشنهاد مي‌كند. در اين مقطع، آيت‌الله يزدي هم در واكنش به درخواست‌ها از وي براي كانديداتوري اظهار مي‌كند كه با وجود آيت‌الله جنتي، نيازي به نامزدي نمي‌بيند.

در اين حال، يك منبع آگاه در حوزه علميه قم به «بازتاب» گفت: به رغم تلاش‌ها براي ترسيم خط‌كشي و جنا‌ح‌بندي‌هاي مرسوم توسط برخي منابع نزديك به تكنوكرات‌ها و نيز جوسازي‌هاي محافل راست تندرو كه رهبر انقلاب از آنها با عنوان رسانه‌هاي بداخلاق ياد كردند، روابط عميق و تاريخي علماي حاضر در مجلس خبرگان، چنين مواردي را برنمي‌تابد.

وي افزود: اين منابع تكنوكرات، در حالي مدعي شدند آيت‌الله جنتي تاكنون صرفا مسئوليت‌هاي انتصابي داشته كه وي دو دوره از خوزستان و دو دوره از سوي مردم تهران به نمايندگي خبرگان برگزيده شده و در تهران نيز همواره آراي او جزو هفت نفر اول بوده است.

اين منبع آگاه درباره ادعاهايي مبني بر اين‌كه حوزه علميه قم آقاي هاشمي را فقيه نمي‌داند، گفت: چگونه اجتهاد كسي كه رهبر معظم انقلاب، آيت‌الله خامنه‌اي، بر اجتهاد او شهادت داده‌اند، مي‌تواند مورد تشكيك قرار گيرد، به ويژه كه برخي مسئولان حوزه علميه قم نيز كه در مجلس خبرگان حضور دارند، آشكارا از ايشان حمايت كردند.

وي افزود: آيات هاشمي رفسنجاني، محمد مؤمن و محمد يزدي كه اكنون رئيس و نواب رئيس خبرگان هستند، هر سه از ياران صديق امام راحل و رهبر معظم انقلاب هستند كه رنج زندان‌هاي رژيم شاه را كشيده‌اند و جوسازي برخي رسانه‌هاي تازه‌وارد، نمي‌تواند آنان را از هم جدا كند، به ويژه كه آيات مؤمن و يزدي، به رغم برخي انتقادات كه به هاشمي رفسنجاني دارند، روابط نزديكي با او دارند و حتي آيت‌الله مومن در انتخابات اخير رياست‌جمهوري، شخصا نامه حمايت جامعه مدرسين حوزه علميه قم از وي را امضا كرده بود.

خبرنگار «بازتاب» در پايان مي‌افزايد: رييس مجلس خبرگان در سفر روز شنبه خود به قم، از دبيرخانه اين مجلس كه پس از آيت‌الله اميني توسط آيت‌الله يزدي اداره مي‌شود ديدن كرده و نشست صميمانه‌اي نيز با آيت‌الله يزدي داشته است.

 


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.092 seconds.